Brže i sigurnije tržišno širenje
Za razliku od pokretanja vlastitih poslovnih jedinica
Kako što brže i uspješnije pokrenuti neki biznis, koji će zaživjeti za maksimalno kratak vremenski period? S druge strane, kako savršeno razvijen biznis, koji ima riješene sve procese, principe i probleme može donijeti dodatni prihod vlasniku? Odgovor zlata vrijedan je – FRANŠIZNO POSLOVANJE!
Franšizno poslovanje je u svijetu vrlo korištena poslovna strategija. Prema nekim istraživanjima, korisnici franšize u 95% slučajeva uspješno posluju i nakon pet godina, što je puno bolji rezultat, nego u slučajevima poduzetnika - početnika koji samostalno započinju svoj posao.
Idemo iz početka...
Koje su karakteristike biznisa koji je idealan za franšiziranje?
Da bi biznis postao franšiza mora imati sljedeće karakteristike:
Za razliku od pokretanja vlastitih poslovnih jedinica
Dio rizika, kao i većinu investicije snosi primaoc franšize
Ko poznaje bolje određenu mikrosredinu od lokalnog poduzetnika?
Suprotno od slučaja kada otvarate vlastitu poslovnicu, u kojoj voditelj ipak radi za platu.
Rječnik franšiznog poslovanja
U nekoliko redova ćemo podijeliti definicije najčešće korištenih izraza prilikom sklapanja franšiznog ugovora.
>>> Franšizni paket - Podrazumijeva skup svih elemenata koji čine jednu franšizu prenosivom i primjenjivom za primaoca franšize. Sastavni dijelovi paketa su: marka ili brand, know-how, priručnici, vizuelni identitet, obuka, ugovor, arhitektonski nacrti i tehničke specifikacije, te sve usluge, mašine i prateća oprema koji su sastavni dio poslovanja i predmet ugovora o franšizi.
>>> Franšizna naknada (engl. franchise fee, initial fee, entrance fee) je fiksni iznos koji se plaća prilikom potpisivanja ugovora o franšizi, čime primaoc franšize stiče pravo poslovanja po franšizi.
>>> Mjesečna provizija (engl. royalty fee, tantijemi) su provizije izražene u postotku od ukupnog prihoda koja primaoc franšize mjesečno isplaćuje davaocu franšize. Ovim sredstvima davaoc franšize omogućava primaocu neke od usluga podrške: tehnička pomoć, stalan konsalting, periodične seminare i savjetovanja, umrežavanje i sl.
>>> Know - how je sistem cjelokupnog praktičnog znanja koje davalac franšize prenosi na primaoca franšize. Pored praktičnog znanja, ovo podrazumijeva procedure rada i standarde koje postavlja davalac franšize. To je sve ono što davaoca franšize čini jedinstvenim i prepoznatljivim! Know how je dio koji bi trebalo da bude označen kao poslovna tajna.
>>> Franšizni priručnik - Za pripremu kvalitetnog i sveobuhvatnog franšiznog priručnika, davaoc franšize će vjerovatno utrošiti najviše vremena. Franšizni priručnik je praktično bukvar svake od franšiznih jedinica. Tu se nalazi kompletno i sistematično napisan cjelokupan know-how koji se prenosi u toku obuke svakoj od franšiza. Zajedno sa franšiznim ugovorom, predstavlja temelj poslovne saradnje i svakako potpada u domen poslovne tajne.
Da brojevi mogu ispričati odlične priče pokazaće nam nekoliko primjera u nastavku teksta. Maloprodaja je živa, svakodnevna inspiracija za iznalaženje inovativnih načina za diverzifikaciju od konkurencije i što bolje zadovoljenje potreba kupca. No prije bilo kakvih poslovnih odluka i planova, uvijek pogledajte kakve će vam inpute dati brojevi...
U nastavku teksta pojašnjavam čak 13 metrika maloprodaje.
Koje metrike biste trebali provoditi u svojoj kompaniji ovisi od poslovnog modela, asortimana i ciljnog tržišta, te će neka metrika biti važnija od druge. Procijenite sami koja je metrika, kao i taktika za unapređenje, primjenjiva u vašem biznisu...
Znate li da pomno osmišljena prodajna mjesta utiču na raspoloženje i kupovne navike kupaca? Tim koji čine maloprodajni stručnjaci, arhitekte i izvođači radova mogu osmisliti i realizirati optimalno iskorišteno, moderno i profitabilno prodajno mjesto koje će vaš biznis značajno diverzifikovati od konkurencije, a kupcima pružiti maksimalni ugođaj kupovine.
>>>>> Pošaljite nam upit
Omnichannel podrazumijeva kombiniranje svih dostupnih kanala komunikacije - prodaje, kao što su:
fizička lokacija - trgovina, on-line trgovina, mobilne aplikacije, društveni mediji itd.
Ovaj pristup je posebno primjenjiv za maloprodaju, imajući u vidu da današnji kupac želi da mu je omiljeni brend dostupan kroz sve moguće kanale komunikacije, tj prodaje i to u vrijeme kada to njemu odgovara.
Višekanalni pristup uključuje komunikaciju i interakciju između kupca, brenda i maloprodaje, maksimizirajući profit, kao i zadovoljstvo kupca.
>>>>> Pošaljite nam upit
Više nije upitno moraju li kompanije ili brendovi komunicirati, pitanje je koriste li sve dostupne komunikacijske kanale i koliko su kreativni i uspješni u tome. Tim vrhunskih stručnjaka iz područja marketinške strategije i komunikacija garantira da će vaša poruka doći do ciljne skupine, potaknuti zanimanje i dovesti do željenog rezultata. A da biste se što bolje prezentirali ciljnim skupinama, provodimo i in house edukacije na teme javnog i medijskog nastupa. Dopustite nam da ispričamo vašu priču ...
>>>>> Pošaljite nam upit
Vaša kompanija je potpuno fokusirana na prodaju ili projekte? Treba vam marketinška podrška koja je dobro poznata i afirmirana na bh tržištu? Trebate komunicirati s više ciljnih grupa?
Innovativni tim je najbolji izbor!
Kompletan marketinški odjel povjerite vanjskim partnerima za određeni projekat, kampanju ili vremensko razdoblje i ostvarite izvrsne poslovne rezultate!
>>>>> Pošaljite nam upit
Da biste kvalitetno proveli newsjacking morate voditi računa o sljedećem:
1. BRZINA – što prije izbaciti vlastitu poruku dok je vijest na koju se referišete zaista vijest
2. KOJU VIJEST PREOTETI – poplava objava povodom tragične smrti Kobe Bryant-a graniči sa dobrim ukusom i nikako se ne može definisati kao kvalitetan newsjacking. U vrijeme pisanja ovog članka na Facebook-u je registrovano čak oko 100 fun page-eva sa naslovom koji u sebi sadrži „RIP Kobe Bryant“ i neki su čak komercijalog karaktera!
3. DOZA HUMORA – ili kreativnosti u izrazu i dizajnu su od ogromne važnosti za dobar newsjacking, primjer oglasa „Brad is single“ norveškog avioprevoznika, koji je objavljen samo jedan dan nakon objave vijesti da su se Brad Pitt i Angelina Joli razišli.
4. OTIMANJE TRENDA – Ne mora se nužno preoteti samo aktualna vijest, brojni su primjeri „naslanjanja“ na dugoročni trend, odličan primjer je Game of thrones, „hype“ koji su koristili duže vrijeme brojni brendovi od prehrane, preko tehnologije, do čak kozmetičke industrije.
Zaključak:
Neswjacking je svojevrsna komunikacijska gerila, treba je koristiti, ne prečesto, ne na svaku loptu, kreativno i sa dozom humora. Cilj newsjacking-a je čisti brand awareness i brand image, po pravilu nije potreban veliki budžet da bi newsjacking bio uspješan, samo pravo rješenje u pravo vrijeme! Pokušajte i vi!
Podijelite ove inspirativne priče!